sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

TAIHU LAKE

Matkalla maaseudulle. Yhden päivän retkikohde oli Taihu järvi. Matkaa kilometreissä on viitisenkymmentä, mutta ajallisesti aivan muuta. Jälleen oli kiinalaisten vapaapäivä ja taksimatka kesti ja kesti ja kesti. Viimein saavuimme perille kolmannelle saarelle. Taihulla on kolmen saaren ryhmä ja me menimme perimmäiselle.
Periltä löytyi hevosia ja vähän muutakin faunaa...

Heppatyttö pääsi hetkeksi hevosen selkään. Onpahan jonkinlainen tuntuma myös kiinalaiseen heposeen : )

Hevosten lisäksi näimme vähän isompaa ja pienempää eläväistä.

Ja jotain tuttua kotomaasta. Suomalaisia tai tyylisiä hirsimökkejä. Tutun näköisiä.

Viljelijä hommissaan. Varmaan aika luonnonmukaista touhua, lannat löytyy tallista jne... Kovin oli leppoisen näköistä, viheltelyä ja väliin tupakaksi...

No, me emme jääneet kaveriksi sauhutauolle, vaan etsimme tällaisen paikan:

Nuoriso pääsi kokeilemaan jousiammunnan viehättävyyttä. Kuulemma olisi kiva harrastaa enemmänkin. Nyt sitten Suomesta etsimään jousiammuntapaikkoja ;)

Bussipysäkin vieressä oli jonkun sipuliviljelmät. Viehättävää!

Kotimatka taittui erinäisten seikkailujen jälkeen onnellisesti. Ensin yhteistaksilla bussipysäkille. Siinä aikamme odotettuamme (mahduimme vasta toiseen bussiin) pääsimme bussilla lähemmäs Suzhoun keskustaa ja siitä jatkoimme taksilla kotiin.Bussimatka oli mielenkiintoinen kokemus sadan kiinalaisen kanssa...

Herkkuhetkiä teillekin,
Maria

Maikki kirjoitti...

Tämäpä oli jännittävää, mahtava kun jaoit matkasta palasia kanssamme. IHANA tuo sipuliviljelmä!!!

Maria kirjoitti...

Joka päivä koemme jotain uutta, ihmeellinen Keisarin maa!

Viljelmiä, sipulia, tomaattia, chiliä...niitä riittää ja hedelmät ovat HYVIÄ, juuri puista pomittuja, kypsiä, maistuvia. Ananasaika parhaimmillaan :)